بدخط
چشم و ذهن مخاطب این روزها به حد وفور در معرض شعارهای تبلیغاتی مستقیم قرار میگیرد که نسبت به اغلب آنها بیتفاوت و بیتوجه شده است. تصویرسازی تبلیغاتی با هدف تبلیغات غیرمستقیم ، جای خود را در بین پروژهها تبلیغاتی باز کرده و چون با این هدف شکل میگیرد، ملزم به تبلیغ پنهان و ناپیداست.
در این تعریف چون تاکید بر تبلیغ و ایده پنهان تبلیغاتی است ، تکنیکهای تصویرسازی کارآیی چندانی ندارد و برخلاف تصویرسازیهای دیگر (مثل تصویرسازی کتاب کودک که بخش قابل توجهی از آن به تکنیک برمیگردد)، در تصویرسازی تبلیغاتی بیش از آنکه با تکنیک تصویرسازی کنیم، با ایده و فکر، فضاسازی میکنیم. طبیعی است این ایده و فکر هر چقدر از سطحیزدگی و سطحیگرایی دوری کند مقبولتر خواهد بود. البته نباید فراموش کرد اگرچه این ایده و فکر تصویرسازی نباید سطحی باشد، اما از سوی دیگر نبایستی دور از فهم مخاطب باشد و به نوعی او را با "معما" روبرو کند.
تصویرسازی تبلیغاتی سه تفاوت عمده با پوستر و بیلبرد تبلیغاتی دارد. اول اینکه حرف و پیامش را پوشیدهتر از پوستر تبلیغاتی بیان میکند. دوم اینکه در پوسترهای تبلیغاتی ، انتخاب و چینش عناصر بصری، براساس اسلوگان(شعار تبلیغاتی) صورت میگیرد در حالی که در تصویرسازی تبلیغاتی، الزامی به این پوشش تصویری اسلوگان نیست. سوم اینکه تصویرسازی تبلیغاتی از نوع تبلیغات تداعیکننده است در حالی که پوستر تبلیغاتی با همه شیوههای تبلیغاتی (تداعی کننده ، معرفی کننده و . . . ) سازگاری دارد.
بیشترین کاربرد تصویرسازی تبلیغاتی مربوط به بستهبندی کالاهای کمقیمت (درگیری پایین) است."